Eurohujerové, přestaňte nás už buzerovat!
Evropská komise České republice vytýkala, že umožňuje držitelům řidičských průkazů kategorií C a C1 řídit nejen nákladní vozidla, ale také mikrobusy s kapacitou do 8 osob.
Prvně je potřeba vysvětlit, že spor se týká vozidel, jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3500 kg. To nikdo z novinářů, kteří zprávu převzali, nevysvětlil a tak většina čtenářů má za to, že spor se týká i těch do 3500 kg, na které platí řidičské oprávnění skupiny B. Osobních vozidel se rozhodnutí naštěstí nijak nedotýká, což znamená, že k řízení vozidla o hmotnosti do 3,5 tun určeného pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, stále postačuje oprávnění skupiny B.
Problém nastává tedy u vozidel s hmotností nad 3,5 tun. Nyní si ukážeme, že rozhodnutí Evropské unie, je jen bouře ve sklenici vody. Malé mikrobusy typu Ford Transit, Mercedes Viano nebo Volkswagen Transporter se s 8 místy mimo řidiče vejdou do hmotnosti 3,5 t a stačí k nim pouze řidičský průkaz skupiny B. Větší mikrobusy s hmotností nad 3,5 tuny na platformě např. Volkswagen Crafter nebo Mercedes Sprinter si žádný normální dopravce nepořídí s osmi místy k sezení, když taková vozidla jich mohou mít 16 a více. Samozřejmě existují luxusní verze s uspořádáním zadních sedadel 1+1, ale kolik takových mikrobusů v České republice jezdí? Myslím, že se mohou počítat na kusy. A kvůli tomu nás Evropská unie odsoudila.
Druhá výtka, že řidiči skupiny D1 a D nemohou taková vozidla řídit, je sice pravdivá, protože skupina D1 i D platí podle našich předpisů až od přepravy 8 osob a více, ale nejdříve je potřeba se podívat do historie. Toto ustanovení je pozůstatkem původní legislativy, než nám Evropská unie začala cintat do našich zákonů. Získání řidičského oprávnění skupiny D bylo vždy podmíněno vlastnictvím skupiny C a dvouletou prokazatelnou praxí v řízení nákladního automobilu. Dnes po zásahu Evropské unie je možné získat oprávnění skupiny D přímo ze skupiny B a bez praxe. Podle stupidních unijních pravidel může paradoxně nastat situace, že řidič získá oprávnění k řízení dvoupatrového autobusu, ale nemá oprávnění k řízení malé skříňové Avie. V praxi se to díky bohu hromadně neděje, protože většina autoškol má dost rozumu přesvědčit uchazeče, aby začali se skupinou C a pak si ji rozšířili na D nebo absolvovali tzv. sdružený výcvik C+D. Takže se zase bavíme o počtu řidičů, který je v rámci České republiky zcela marginální.
Smysl nařízení Evropské unie mi uniká ještě z jiného důvodu. Existují totiž dvoukabinová nákladní vozidla (např. hasičská vozidla nebo vozidla komunálních služeb), kde může být přepravováno více osob, např. 6. Budou muset mít řidiči těchto nákladních vozidel řidičské oprávnění k řízení autobusu?
Nebo, co vlastně po nás zase Evropská unie chce?
Jan Králík
Přesah zajímavý pro čtenáře vymezuje administrace blogu.
Věta z nadpisu je součástí kodexu zdejšího blogera. Téměř 30 let od revoluce se vracíme do časů, kdy o tom, co je správné číst, rozhoduje cenzor. Poslužte si, klidně smažte celý můj profil, pokud vám to udělá dobře.
Jan Králík
Poděkování administrátorovi blogu idnes.cz
Děkuji Vám pane Patriku Bango, že jste z hlavní nabídky po pár minutách odstranil můj poslední článek. Není to poprvé, ale věřte mi a to Vám slibuji, zcela jistě naposledy, protože se stěhuji jinam.
Jan Králík
Českou televizi nedáme, ale naši justici mafii prodáme
Jakmile si dovolíte zpochybnit některá démonická slovní spojení, okamžitě budete napaden nějakým bijcem za demokracii, práva menšin či ekologii a brutálně onálepkován, že si to za klobouk nedáte. Razantně vám bude vysvětleno...
Jan Králík
Krnáčová znovu pražskou primátorkou? Proboha už ne!
Primátorka Krnáčová oznámila, že chce znovu řídit Prahu. Absolutní ztráta sebereflexe této paní mě nepřekvapuje, ale děsí mě představa, že by hlavní město mělo být Krnáčovou decimováno další volební období.
Jan Králík
Všetci kradnú aneb jak Krnáčová v Praze s korupcí zatočí
Před každými volbami politické hnutí ANO slibuje, jak zatočí s korupcí a zefektivní správu s veřejnými prostředky. Následující řádky Vám ukáží, jak primátorka Adriana Krnáčová přetváří předvolební sliby do reality v Praze.
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar
Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...
Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste
Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...
Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump
Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...
USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek
USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...
- Počet článků 218
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2345x