MHD v Praze se obejde bez řidičů! Vize či delirium generálního ředitele?
Je to mimo jiné odpověď na současnou situaci, kdy se Dopravní podnik hlavního města Prahy potýká s nedostatkem zaměstnanců, a musí proto dělat ústupky odborům. „Přiznáváme, že počet volných řidičů na trhu je téměř nulový a my na to musíme reagovat,“ říká šéf DPP v rozhovoru pro E15.cz Martin Gillar.
Po přečtení rozhovoru s šéfem největší pražské firmy mám pocit, že by bylo jednoduší, kdyby Dopravní podnik hl. m. Prahy byl bez generálního ředitele Martina Gillara. Tento univerzální odborník, jenž byl primátorkou Adrianou Krnáčovou dosazen do křesla nejvyššího dopraváka, se už stačil proslavit jako šéf strategie a rozvoje České pošty. Některé pobočky připomínají pouťové stánky, doručovatelky dávají hromadné výpovědi, pro balíky do ruky si musíte chodit na poštu anebo vystát hodinové fronty na obyčejné poštovní služby. A to ještě patříte k těm šťastlivcům, kterým poštovní úřad v obci nezrušili úplně.
Nyní bude Martin Gillar rovnat záda pražským dopravákům. Ano, počet volných řidičů je téměř nulový, protože stovky a tisíce řidičů autobusů odešly jezdit do Norska, Švédska, Německa nebo Anglie. Kdyby to nebylo panu Gillarovi jasné, tak odešli tam, kde dostanou vyšší mzdu a lepší zacházení. To je trh práce, produkt kapitalistické společnosti, kterým se manažeři tohoto typu oháněli v dobách nedostatku pracovních příležitostí: „Když se tito nelíbí, tak jdi jinam.“ Stalo se! Početná komunita českých a slovenských šoférů pracuje pro autobusové společnosti zajišťující obsluhu Osla, Londýna, Stockholmu nebo třeba Manheimu. Další jezdí po Evropě pro společnosti Deutsche Bahn nebo Flixbus. Němci, Angličané nebo Norové si pro lidi přišli do Česka, nabídli jim jazykové kurzy a ubytování.
Místo, aby Martin Gillar vymyslel strategii, jak dostat lidi zpátky, tak utrácí čas vymýšlením vizí, které nebudou realizovatelné ještě desítky let a při současném stavu technického pokroku a lidského vědění mě napadá jediné, že se pan generální ředitel zřejmě nachází v hlubokém deliriu. Wikipedie definuje stav mysli takto: „V popředí je zmatený obsah duševní činnosti s dezorientací různými směry, poruchami pozornosti, zmateným myšlením, iluzemi až halucinacemi a měnlivými, spíše sekundárně vznikajícími bludy, vystupňovaná bývá rovněž sugestibilita. Představy ztrácejí svůj subjektivní rozměr, nabývají charakter snových stavů a nejsou odlišovány od reality.“
Také bych panu generálnímu řediteli připomněl, že kromě personální strategie by se měl podívat na to, co se v Dopravním podniku hl. m. Prahy skutečně děje. Určitě by měl Pražanům a daňovým poplatníkům vysvětlit stavbu trolejbusové trati v Prosecké ulici za desítky miliónů korun, na které se má prohánět jeden elektrobus. Ano, čtete dobře, jeden elektrobus. Výzbroj do tohoto vozidla dodala společnost RAIL ELECTRONICS CZ s.r.o.. Z roční uzávěrky této společnosti na serveru justice.cz si každý může udělat obrázek, jak velké sousto si tato firmička ukousla. Elektrobus aktuálně nejezdí (v provozu byl s velkými problémy jen několik týdnů) a informace o jízdním řádu zmizely z webu Dopravního podniku hl. m. Prahy bez dalšího vysvětlení. Elektrobus po odpojení z troleje totiž předjížděli i cyklisté.
Určitě bych chtěl znát okolnosti připravované rekonstrukce vozovny Hloubětín. A možná i čtenáři by rádi věděli, proč se má nejmladší pražská vozovna strhnout a na jejím místě postavit úplně nová budova za bezmála 2 miliardy korun. Součástí stavebních úprav má být také nové uspořádání kolejové harfy, která byla nově zbudována teprve před 17 lety s přípravou na dálkové ovládání výměn. Nabízí se otázka, proč vítězí projekt demolice před sanací relativně nové haly, když oprava by stála Dopravní podnik pouze 200 mil. Kč.
Pan ředitel by neměl zatajovat, že již tři roky mu stojí v kopřivách zánovní tramvaje Škoda 14T. Z 57 vozů mu jich jezdí jen 16! Ostatní jsou odstaveny v Ústředních dílnách Dopravního podniku hl. m. Prahy v Hostivaři a ve vozovně Hloubětín. Čtenáři se mohou pokochat pohledem na 3D mapách Googlu, jak vedle opravny tramvají byly zřízeny koleje, které jsou odstřihnuty od kolejové sítě, jako hřbitov pro tramvaje, z nichž každá stála Prahu 56 mil. Kč. Konkrétně se jedná o tramvajové vozy následujících evidenčních čísel: 9111, 9113, 9114, 9115, 9116, 9118, 9119, 9120, 9124, 9129, 9130, 9131, 9132, 9133, 9134, 9139, 9143, 9147, 9154, 9155, 9169, 9117, 9122, 9126, 9135, 9137, 9138, 9146, 9151, 9152, 9159, 9160, 9161, 9162, 9167, 9123, 9141, 9157, 9166, 9170, 9127. Pořizovací hodnota těchto 41 ks tramvají je 2,3 miliardy Kč a mnohé z nich nejsou ani v třetině své životnosti.
A nejsou to jen tramvaje Škoda 14T, které se nepovedly. S obrovskými problémy se potýkají také tramvaje Škoda 15T. Specifikace všech obtíží by překročila rámec tohoto článku. Pokud to pan generální ředitel neví, tak k dnešnímu dni mu jich nejezdí 47 ks, což je čtvrtina všech zatím dodaných tramvají z plzeňské továrny. Dlouhodobě jsou odstaveny následující vozy: 9341, 9276, 9281, 9287, 9299, 9203, 9210, 9219, 9223, 9224, 9229, 9230, 9236, 9242, 9244, 9252, 9259, 9263, 9265, 9267, 9268, 9269, 9272, 9273, 9274, 9310, 9283, 9307, 9278, 9279, 9284, 9286, 9293, 9295, 9297, 9302, 9306, 9319, 9325, 9337, 9354, 9366, 9410, 9294, 9383, 9406, 9414. Cena jedné tramvaje Škoda 15T je bezmála 80 mil. Kč, což znamená, že v depech stojí téměř další 4 miliardy korun bez užitku.
Sečteno a podtrženo, pan Gillar by měl přestat snít, vrátit se zpátky na zem a rychle vyřešit problém s tramvajemi, který přesahuje už 6 miliard korun, nebo jeho utopické sny brzy vystřídá pořádná černá můra.
Jan Králík
Přesah zajímavý pro čtenáře vymezuje administrace blogu.
Věta z nadpisu je součástí kodexu zdejšího blogera. Téměř 30 let od revoluce se vracíme do časů, kdy o tom, co je správné číst, rozhoduje cenzor. Poslužte si, klidně smažte celý můj profil, pokud vám to udělá dobře.
Jan Králík
Poděkování administrátorovi blogu idnes.cz
Děkuji Vám pane Patriku Bango, že jste z hlavní nabídky po pár minutách odstranil můj poslední článek. Není to poprvé, ale věřte mi a to Vám slibuji, zcela jistě naposledy, protože se stěhuji jinam.
Jan Králík
Českou televizi nedáme, ale naši justici mafii prodáme
Jakmile si dovolíte zpochybnit některá démonická slovní spojení, okamžitě budete napaden nějakým bijcem za demokracii, práva menšin či ekologii a brutálně onálepkován, že si to za klobouk nedáte. Razantně vám bude vysvětleno...
Jan Králík
Krnáčová znovu pražskou primátorkou? Proboha už ne!
Primátorka Krnáčová oznámila, že chce znovu řídit Prahu. Absolutní ztráta sebereflexe této paní mě nepřekvapuje, ale děsí mě představa, že by hlavní město mělo být Krnáčovou decimováno další volební období.
Jan Králík
Všetci kradnú aneb jak Krnáčová v Praze s korupcí zatočí
Před každými volbami politické hnutí ANO slibuje, jak zatočí s korupcí a zefektivní správu s veřejnými prostředky. Následující řádky Vám ukáží, jak primátorka Adriana Krnáčová přetváří předvolební sliby do reality v Praze.
Jan Králík
Eurohujerové, přestaňte nás už buzerovat!
ČR prý porušuje unijní pravidla, když mohou řidiči nákladních vozidel řídit mikrobusy. ČTK dnes vydala nesrozumitelnou informaci o prohraném soudním sporu České republiky u evropského soudního dvoru. Jak to vlastně je?
Jan Králík
Obecné ohrožení: Libeňský most stupeň č. 7 a tramvaje jezdí dál!
Dnes Libeňský most dostal známku č. 7, jak zaznělo na tiskové konferenci Magistrátu hl. m. Prahy, a tramvaje stále jezdí.
Jan Králík
Haló, paní primátorko! Mosty padají a tramvaje nejezdí!
Technická správa komunikací, která spravuje přibližně 700 pražských mostů, vypracovala po pádu trojské lávky analýzu jejich stavu. Přes sto mostů je podle této analýzy ve špatném až havarijním stavu.
Jan Králík
Dost už bylo Čapího hnízda, zachraňme Dopravní podnik hl. m. Prahy!
Naši novináři nás již dlouhé měsíce masírují a unavují kauzou Čapí hnízdo, kde jde jen „o pár drobných“.
Jan Králík
Obsahuje algoritmus na výpočet karmy šidítko?
Na úvod mého POSLEDNÍHO příspěvku bych chtěl vysvětlit, že jsem zde velmi dlouho, téměř od samého počátku. Nejsem žádný velký spisovatel, můj sloh ničím extra nevyniká a občas udělám i nějakou gramatickou chybu.
Jan Králík
Anglie zradila v roce 1938 i v roce 2016
Velká Británie zradila hodnoty evropské demokracie a integrace v roce 1938. A bohužel i v roce 2016 podlehla německému vůdci v sukních, tedy spíše opět v kalhotech.
Jan Králík
Radní Jana Pernicová si poděkování rozhodně zaslouží
Dnes končí náměstkyni hejtmana Pardubického kraje, paní Ing.Janě Pernicové funkční období. Odchází do zaslouženého politického důchodu.
Jan Králík
Máme oslavovat bojovnici, která vaří hlavy islamistů v hrnci?
Ostřílená bojovnice, neohrožená bojovnice, neohrožená hospodyňka, nemilosrdná hospodyňka – tak to jsou přízviska, která použil redaktor Oldřich Mánert na serveru idnes.cz pro Wahida Mohamed Al-Jumaily, lépe známou jako Um Hanadi,
Jan Králík
Kváč nechce být na stejné listině jako Henlein
Předsednictvo Občanského sdružení PATRIOT CZ, na svém pravidelném zasedání dne 10. 09. 2016 navrhlo, pana Ing. Miroslava Kváče na udělení ocenění “Čestný občan města Králíky“.
Jan Králík
Výběrová řízení ve státní správě je podvod
Příklad plk. JUDr. Roberta Šlachty dokazuje, že výběrová řízení ve státní správě, je jeden velký podvod!
Jan Králík
Skandální praktiky na radnici v Králíkách
Rozpočet obce a závěrečný účet, je výrazná příležitost pro občany, jak se komplexně vyjádřit k hospodaření samosprávného celku.
Jan Králík
Osobní přítel Hitlera je stále čestným občanem města Králíky
Konrad Henlein je stále čestným občanem města Králíky. Vedení radnice v Králíkách se svého čestného občana rozhodně nevzdá.
Jan Králík
Už jde opravdu do Tuhého, hraje se o ČSSD i celé Česko
Jsme vtaženi do sledování skandálního divadla, které nemá v novodobé historii České republiky obdoby. „Kubiceho zpráva“ - to byl jen slabý odvar toho, co se právě odehrává v nejvyšších patrech politiky a na nejvyšších policejních.
Jan Králík
Rusové patří na olympiádu
Studená válka opět přichází na světovou scénu. Doping je účelově zneužit k dalšímu politickému útoku na Rusko.
Jan Králík
Reforma policie prohraje ČSSD volby
Babiš dokazuje, že je skutečný politický profesionál. Reforma policie, je pro ANO příležitost z říše snů.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
- Počet článků 218
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2345x